Voor wie het niet kent: Pinterest is een social media
platform, waarmee je foto’s, filmpjes, presentaties en infographics kunt
verzamelen en delen. Het is een soort digitaal prikbord. Bedrijven kunnen het
gebruiken als een vorm van ‘visual storytelling’.
Vanaf vandaag (24/09/2013) voegt Pinterest automatisch
titel, auteur en samenvatting aan de pin toe, waardoor het voor pinner
makkelijker wordt om interessante onderwerpen te vinden. Er is ook een grotere
link naar de bron, waardoor pinners gemakkelijk de weg naar uw site vinden.
Deze ‘article pins’ kan copywriters, media en bedrijven helpen
bij het bereiken van een nieuwe/andere doelgroepen, bij het verkrijgen van meer
‘referrals’, én het verlengt de levensduur van de content.
Hoe kan je er zelf gebruik van maken? Om te starten zijn er
drie types van ‘rich pins’: films, recepten en producten. (Er zullen zeker nog
meer mogelijkheden komen). Zorg voor goede metatags op uw website en test deze
‘rich pins’ op Pinterest. Het is zeker de moeite waard.
Christiaan Van Mieghem
geëngageerd communicatiepartner